Leken är något väldigt grundläggande och viktigt i vår utveckling. Som barn gör vi det automatiskt, det är så vi lär oss hur våra kroppar fungerar och vad vi klarar av. Den är väldigt kravlös, spontan och sinnesnärvarande. Minns ni hur det var när man var liten och kunde leka i all evighet och försvinna in i en helt annan värld. Bara fokusera på vad som hände just då. Den närvaron behöver vi nog många hitta tillbaka till.

Jag tränar ganska mycket men mycket av träningen är till för att jag ska orka och kunna leka. Jag låter även leken vara en stor del i min träning. Tar mig gärna en tur förbi en lekplats och låter fantasin sätta gränserna för hur jag kan ta mig runt och utforska min omgivning. Försöker att återskapa den tidlösa sinnesnärvaron och totalt hänge mig åt vad jag gör. Leken är för mig framförallt väldigt roligt och ger mig en fantastisk känsla av upprymdhet. Så jag försöker att leka mycket, därav Play Alot.